Wat is zorginkoop?

De overheid bepaalt jaarlijks welke zorg in de basisverzekering zit en hoeveel u betaalt aan eigen risico en eigen bijdrage. Zorgverzekeraars maken afspraken met zorgverleners over hoeveel zorg ze verlenen en aan welke kwaliteitseisen die moet voldoen.

Zo maken we samen zorgafspraken

We luisteren naar ervaringen van klanten, kijken welke richtlijnen er zijn voor verschillende behandelingen en overleggen regelmatig met zorgverleners, patiënten- en andere belangenorganisaties. Ook hebben we zelf artsen in dienst die veel weten over goede zorg.

Landelijke normen plus eigen normen

We sluiten contracten af met zorgverleners die kwalitatief goede zorg verlenen. We volgen landelijk kwaliteitsnormen maar voegen daar extra normen aan toe als we dat nodig vinden. Voor borstkanker sluiten we alleen contracten af met gespecialiseerde ziekenhuizen over zorg, wachttijd en nazorg.

Zijn er geen landelijke normen, dan stellen we zelf normen op. Zorgverleners die goede zorg verlenen tegen een redelijke prijs – en dat zijn veruit de meeste zorgverleners - krijgen een contract. Want we willen dat u altijd de beste zorg krijgt.

We vergoeden goede zorg

We doen er alles aan om u goede zorg te bieden voor een redelijke prijs. Zodat zorg toegankelijk blijft voor iedereen. Maar we vergoeden niet altijd alle zorg. Bijvoorbeeld als uit (wetenschappelijk) onderzoek blijkt dat zorg van onvoldoende kwaliteit is of onverklaarbaar duur.

Onze gecontracteerde zorgverleners en leveranciers

Delta Lloyd heeft met 45.000 deskundige zorgverleners en leveranciers een contract. Zoals ziekenhuizen, leveranciers van hulpmiddelen, fysiotherapeuten, apothekers. Als u naar een gecontracteerde leverancier gaat krijgt u altijd de hoogst mogelijke vergoeding. En de nota gaat rechtstreeks naar Delta Lloyd zodat u hier geen omkijken naar heeft. Met onze Zorgvergelijker ziet u met wie en welke afspraken wij hebben gemaakt. 

Mogelijk zijn in november en december nog niet alle contracten met zorgverleners afgesloten. Getekende contracten komen dagelijks bij ons binnen en worden ook dagelijks in onze systemen verwerkt.

Niet-gecontracteerde zorgverleners

Gaat u liever naar een zorgverlener zonder contract? Dat kan, maar dit betekent dat u minder vergoed krijgt en dat u soms de nota zelf moet voorschieten. Hoeveel u bijbetaalt, verschilt per polis en per niet-gecontracteerde zorgverlener of leverancier en is afhankelijk van hun tarieven. 

Vragen? Neem contact met ons op

Kunt u de gewenste informatie niet vinden of wilt u liever geholpen worden door één van onze zorgadviseurs? U kunt hen bereiken op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur op telefoonnummer 013 - 593 82 25.

Delta Lloyd maakt gebruik van cookies

Op onze websites maken wij gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om onze websites te verbeteren en gebruikersvriendelijker te maken, social media aan te bieden en relevante advertenties te kunnen tonen.

Meer informatie.

Gaat u akkoord met het plaatsen van cookies?