Veelgestelde vragen

Hebt u nog vragen over uw Delta Lloyd Zorgverzekering in 2016? Wij hebben de veelgestelde vragen voor u op een rij gezet.

Wanneer ontvang ik mijn nieuwe polis?

Hebt u een wijziging in uw zorgverzekering doorgegeven? Dan ontvangt u niet altijd een nieuwe polis van ons. U krijgt alleen een nieuw polisblad u een van onderstaande zaken heeft gewijzigd:

  • Uw collectiviteit
  • U hebt uw kinderen en/of partner meeverzekerd of uitgeschreven
  • Uw eigen risico (keuze vrijwillig eigen risico)
  • Uw dekking

Voert u wijzigingen door waarvoor u geen nieuwe polis van ons ontvangt? Dan is uw polis voor 2016 de polis die u van ons heeft ontvangen bij uw verlengingsvoorstel. U vindt deze ook terug in Mijn Delta Lloyd Zorgverzekering. Voert u wijzigingen door waarvoor u wel een nieuwe polis van ons ontvangt? Dan sturen wij u de nieuwe polis binnen tien werkdagen toe.

Let op: hebt u de wijzigingen na 18 december aan ons doorgegeven? Aan het einde van het jaar is het erg druk. Hierdoor kan het iets langer duren voordat uw wijzigingen door ons zijn verwerkt. Hebt u uw nieuwe polis niet binnen drie weken van ons ontvangen? Neemt u dan contact met ons op.

Direct uw polis inzien

Ik betaal premie aan Delta Lloyd en aan mijn vorige zorgverzekeraar. Hoe kan dit?

Wij hebben uw vorige zorgverzekering of die van uw meeverzekerde partner/kinderen voor u opgezegd. Het duurt maximaal tien werkdagen voordat dit verwerkt is. Soms kruisen de opzegging en de inning van de premie elkaar. Daardoor is het mogelijk dat u in januari nog premie betaalt aan uw vorige zorgverzekeraar. Is dit het geval? Dan stort uw vorige zorgverzekeraar het bedrag automatisch terug op uw rekening. Hebt u hier vragen over? Dan kunt u contact opnemen met uw vorige zorgverzekeraar.

Ik heb mijn polis gewijzigd. Waarom betaal ik in januari de verkeerde premie?

Hebt u na 18 december 2015 een wijziging doorgevoerd in uw zorgverzekering? Dan is het mogelijk dat de wijziging en de inning van de premie elkaar kruisen. Hierdoor wordt voor de maand januari nog niet de juiste premie aan u in rekening gebracht.

Gaat u na uw wijziging minder premie betalen?
Hebt u uw zorgverzekering aangepast en betaalt u hierdoor in 2016 minder premie? Dan is het mogelijk dat dit in januari nog niet is verwerkt. In dat geval betalen wij u de het premiebedrag dat u te veel betaald hebt automatisch terug. Bekijk hieronder het proces en de doorlooptijden:

  • Betaalt u via automatische incasso of acceptgiro? Zodra wij uw betaling hebben verwerkt, ontvangt u binnen drie werkdagen de te veel betaalde premie van ons terug.
  • Betaalt u uw premie via uw werkgever? Wij brengen alle premies op de twintigste van iedere maand bij uw werkgever in rekening. Uw werkgever stort vervolgens de te veel betaalde premie aan u terug. Neemt u bij vragen contact op met uw werkgever. Bijvoorbeeld als u wilt weten wanneer uw werkgever de premie terugstort.

Gaat u na uw wijziging meer premie betalen?
Hebt u uw zorgverzekering aangepast en betaalt u hierdoor in 2016 meer premie? Dan is het mogelijk dat dit in januari nog niet verwerkt is. In dat geval brengen wij u het overige bedrag van de te betalen premie automatisch alsnog in rekening. Bekijk hieronder het proces en de doorlooptijden:

  • Betaalt u via automatische incasso of acceptgiro? Zodra wij uw betaling hebben verwerkt, brengen wij u binnen zes werkdagen het restant in rekening.
  • Betaalt u uw premie via uw werkgever? Wij brengen alle premies op de 20e van iedere maand in rekening bij uw werkgever. Uw werkgever stort vervolgens de teveel betaalde premie aan u terug. Neemt u bij vragen contact op met uw werkgever. Bijvoorbeeld als u wilt weten wanneer uw werkgever de premie terugstort.

Wanneer krijg ik mijn nieuwe zorgpas?

Had u in 2015 al een Delta Lloyd zorgverzekering? Dan is uw huidige zorgpas in 2016 gewoon geldig. U ontvangt geen nieuwe zorgpas. Ook niet als u uw zorgverzekering heeft aangepast.

Bent u uw zorgpas verloren en wilt u een nieuwe aanvragen? Dat kan heel eenvoudig via Mijn Delta Lloyd Zorgverzekering.

Hebt u een nieuwe zorgverzekering bij Delta Lloyd afgesloten? Of hebt u uw partner en/of kinderen dit jaar meeverzekerd bij Delta Lloyd? Dan ontvangt u van ons eerst een polisblad. Daarna sturen wij u binnen een maand uw zorgpas(sen) toe.

Let op: hebt u na 18 december uw zorgverzekering bij ons aangevraagd of uw partner en/of kinderen bij ons meeverzekerd? In deze periode is het erg druk en is het mogelijk dat u uw polisblad later van ons ontvangt. Hebt u binnen drie weken nog niets van ons ontvangen? Neemt u dan contact met ons op.

Ik ga op vakantie. Is mijn zorgpas geldig in het buitenland?

Nee. Uw zorgpas is alleen geldig in Nederland. Gaat u naar een Europees land? Dan is het verstandig om de gratis European Health Insurance Card (EHIC) aan te vragen.

Ik heb een nota ontvangen. Hoe kan ik deze indienen?

Bij Delta Lloyd dient u eenvoudig uw rekening in via Mijn Delta Lloyd Zorgverzekering, uw digitale polismap. Met digitaal declareren staat uw rekening staat binnen dertig minuten in uw digitale polismap Mijn Delta Lloyd Zorgverzekering en wordt meteen afgehandeld. U profiteert van de volgende voordelen:

  • U vult zelf alle gegevens in en u controleert deze zelf. Hierdoor is er een kleine kans op fouten.
  • U ontvangt een bevestigingsmail van ons, dat wij de declaratie hebben ontvangen.
  • Uw declaratie is sneller bij ons binnen dan als u deze met de post verstuurt. U krijgt dus sneller uw geld terug.
U kunt uw rekening ook declareren met de Delta Lloyd App.  

In Mijn Delta Lloyd Zorgverzekering staat een nota die niet juist is. Wat moet ik doen?

Hebt u een nota ontvangen van uw zorgverlener of ziet u in Mijn Delta Lloyd Zorgverzekering een rechtstreeks door uw zorgverlener gedeclareerde nota die volgens u niet juist is? Bijvoorbeeld omdat er fouten in staan of omdat u deze zorgverlener niet bezocht heeft? Dan kunt u dat in Mijn Delta Lloyd Zorgverzekering eenvoudig aan ons doorgeven.

Bij de nota’s in Mijn Delta Lloyd Zorgverzekering staat de link ‘Klopt de nota volgens u niet? Laat het ons weten'. Via deze link meldt u ons een mogelijk onjuiste nota. Naar aanleiding van uw melding, zullen wij dit uitzoeken en de resultaten aan u terugkoppelen.

Direct uw rekeningen bekijken.

Kan ik mijn jaarpremie ook vooruit betalen?

Als u de jaarpremie van 2016 in 2015 wilt betalen, raden wij u aan om de betaling tussen bepaalde data te verrichten. 

  • Is uw betaalwijze acceptgiro? Betaal de premie dan tussen 18 en 30 december 2015. 
  • Is uw betaalwijze automatische incasso? Betaal de premie dan tussen 18 en 22 december 2015. 
Natuurlijk wordt uw premie dan niet meer door ons automatisch afgeschreven. Wij willen u vriendelijk vragen uw relatienummer te vermelden bij de betaling. U kunt  uw premie overmaken naar bankrekeningnummer IBAN: NL55 INGB 0657 4427 20 (BIC: INGBNL2A).

Delta Lloyd maakt gebruik van cookies

Op onze websites maken wij gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om onze websites te verbeteren en gebruikersvriendelijker te maken, social media aan te bieden en relevante advertenties te kunnen tonen.

Meer informatie.

Gaat u akkoord met het plaatsen van cookies?