Autoschade: hoe verder?

Als u schade hebt is dat al vervelend genoeg. Wij zullen dan ook doen wat wij kunnen om u zo goed en snel mogelijk te helpen. Wij snappen dat het voor u prettig is om een idee te hebben van de stappen die u te wachten staan.

Hulp bij schade

Hoe regelen wij uw autoschade?

Onze schadebehandelaren doorlopen het volgende proces om uw schade te behandelen:

  • Verzamelen van alle informatie om de schade en dekking goed te bepalen.
  • Bekijken en beoordelen van de autoschade. Soms vragen wij een autoschade expert contact met u kan opnemen.
  • U krijgt - via uw adviseur - bericht over het verloop van de schadebehandeling. Als er nieuws is, brengt uw adviseur u hiervan op de hoogte.
  • Is de schade volledig in kaart gebracht en hebt u recht op schadeuitkering, dan wordt overgegaan tot betaling.
  • Ligt de aansprakelijkheid voor de schade bij een andere partij en hebt u een cascodekking, dan verhalen wij de schadevergoeding bij de tegenpartij.

Hoe regelen wij schadeherstel?

Delta Lloyd heeft een groot netwerk met schadeherstellers waarmee wij afspraken hebben. Daar hebben wij bijvoorbeeld afgesproken dat u snel terecht kunt. En dat u vervangend vervoer krijgt. Bovendien regelen wij de kosten van het herstel dan direct met de reparateur. Kortom, u hebt er geen omkijken naar!

Als u voor het herstelnetwerk van Delta Lloyd kiest, hebt u de volgende voordelen:

  • gratis vervangend vervoer;
  • uw auto wordt direct gerepareerd;
  • de betaling van de reparatie regelen wij direct met de reparateur;
  • u krijgt korting op uw eigen risico, of het eigen risico is zelfs 0*;
  • voordeel bij ruitschade**.
*Select Autoschade Service 
  • Delta Lloyd werkt via haar Select Autoschade Service samen met een selecte groep autoschadebedrijven. Afwikkeling via de Select Autoschade Service levert een voordeel op als u voor de A of B categorie reparateurs kiest. Het eigen risico wordt namelijk verminderd met € 150,-.
  • Bij het inschakelen van een autoherstelbedrijf dat wel is aangesloten bij Schadegarant, maar geen A of B categorie is, wordt het normale eigen risico in rekening gebracht.
  • Bij het inschakelen van een autoherstelbedrijf dat niet is aangesloten bij Schadegarant berekenen wij een toeslag van € 150,- op het eigen risico.  

Zoek een aangesloten herstelbedrijf bij u in de buurt.

**Select Ruitschade Service (auto)
  • Delta Lloyd werkt via haar Select Ruitschade Service samen met een selecte groep autoruitspecialisten. Afwikkeling via de Select Ruitschade Service levert voordeel op. De voordelen zijn:
    • Geen eigen risico bij reparatie van de schade aan de ruit.
    • Halvering van het eigen risico bij vervanging van de ruit.
  • Bij het inschakelen van een herstelbedrijf dat niet is aangesloten bij het Select Ruitschade Service netwerk, wordt het normale eigen risico in rekening gebracht.

Zoek een aangesloten herstelbedrijf bij u in de buurt.

Contact

Tijdens kantooruren 020 - 594 50 82
Delta Lloyd Hulpdienst 026 - 400 23 90
Delta Lloyd Hulpdienst vanuit het buitenland +31 26 400 23 90
Ruitschade aan uw auto 020 - 594 50 82

Delta Lloyd maakt gebruik van cookies

Op onze websites maken wij gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om onze websites te verbeteren en gebruikersvriendelijker te maken, social media aan te bieden en relevante advertenties te kunnen tonen.

Meer informatie.

Gaat u akkoord met het plaatsen van cookies?