Beveiliging Mijn Delta Lloyd en E-bankieren

Delta Lloyd neemt de beveiliging van haar website en de verschillende internetdiensten daarbinnen (zoals Mijn Delta Lloyd en E-bankieren) zeer serieus. Hieronder leest u wat wij doen voor een goede beveiliging en wat u zelf kunt doen.

Wat doet Delta Lloyd voor de beveiliging?

Beveiligde verbinding

Wanneer u bij Delta Lloyd inlogt, komt er een beveiligde verbinding tot stand. Dit betekent dat uw gegevens alleen zichtbaar zijn voor uzelf en voor ons. U herkent de beveiligde verbinding aan het gesloten slotje. Dit verschijnt in de adresbalk van uw browser of rechtsonder in uw beeldscherm.

Beperkte inlogtijd

Bent u ingelogd bij Delta Lloyd en voert u een tijd lang geen handelingen uit? Dan wordt de verbinding automatisch verbroken. Als u toch verder wilt gaan, wordt u gevraagd opnieuw in te loggen. Hiermee willen wij voorkomen dat iemand anders gebruik maakt van uw inloggegevens.

Blokkeren gebruikersnaam en wachtwoord

Mijn Delta Lloyd wordt geblokkeerd als er vijf keer geprobeerd is in te loggen met een verkeerde gebruikersnaam en/of een verkeerd wachtwoord. U kunt dan een nieuw wachtwoord aanvragen. Bij de veelgestelde vragen staat hoe u dat kunt doen.

Wat kunt u zelf doen voor de beveiliging

Ga voorzichtig om met uw persoonlijke gegevens

Uw gebruikersnaam en wachtwoord zijn strikt persoonlijk. Medewerkers van Delta Lloyd vragen hier nooit naar. Niet via e-mail, telefoon of op welke andere manier dan ook. Verstrek uw gebruikersnaam en wachtwoord dus nooit aan anderen. Besluit u uw gegevens wel met anderen te delen? Dan bent u zelf aansprakelijk voor de gevolgen van eventueel misbruik. Laat niemand meekijken als u het wachtwoord intikt.

Laat uw computer nooit onbewaakt achter

Log uit en sluit alle Delta Lloyd internetdiensten af voordat u iets anders gaat doen.

Wijzig regelmatig uw wachtwoord

Wij raden u aan ieder half jaar uw wachtwoord te wijzigen. Let daarbij goed op het gebruik van hoofd- en kleine letters. Om misbruik te voorkomen kunt u beter geen voor de hand liggende wachtwoorden gebruiken (zoals de naam van een kind of uw geboortedatum). 

Controleer of uw wachtwoord ook aan de volgende voorwaarden voldoet: 

  • Het wachtwoord heeft minimaal 8 tekens
  • Het wachtwoord heeft minimaal 2 cijfers
  • Het wachtwoord heeft minimaal 2 letters
  • Het wachtwoord heeft minimaal 1 hoofdletter en 1 kleine letter
  • Het wachtwoord heeft maximaal 2 dezelfde tekens, cijfers of letters

Sla uw gebruikersnaam en wachtwoord niet op in uw browser

Maak geen gebruik van de mogelijkheid van browsers om de gebruikersnaam en het wachtwoord op uw computer op te slaan. Ook als u een andere automatische wachtwoordhulp gebruikt, is het raadzaam die niet voor de toegangscodes te gebruiken.

Gebruik de nieuwste versie van uw internetbrowser

Controleer regelmatig of u de nieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Nieuwe versies van internetbrowsers zijn meestal beter beveiligd. Om te controleren of u de nieuwste versie van uw browser hebt, kunt u het beste de website van Microsoft, Chrome of Firefox raadplegen.

Installeer anti-virussoftware en beveiligingsupdates

Maak gebruik van recente anti-virussoftware. Controleer regelmatig of er updates van de anti-virussoftware zijn. Scan regelmatig uw computer met anti-virussoftware. Zorg dat het anti-virusprogramma altijd actief is. Op www.microsoft.com/security kunt u toetsen in hoeverre uw PC beveiligd is en welke updates nodig zijn om de beveiliging van uw PC te maximaliseren.

Download en installeer geen illegale en onbekende software

Het starten van dergelijke programma’s kan risico’s met zich meebrengen. Deze software kan de werking van uw bestaande programma's wijzigen wat ongewenste gevolgen kan hebben. Installeer dus nooit een onbekend programma dat u aangeboden krijgt via bijvoorbeeld uw e-mail.

Veilig internetbankieren

U kunt alle informatie over veilig internetbankieren ook vinden op de website van de Nederlandse Vereniging van Banken.

Controleer uw rekening

Log regelmatig in om te controleren of er geen transacties zijn verwerkt waarvoor u geen toestemming hebt gegeven. Doe dit minimaal een keer per maand. Doet u dat niet? Dan loopt u het risico dat eventuele schade door bijvoorbeeld fraude voor uw eigen rekening komt.

Meld incidenten direct en volg onze aanwijzingen op

Neem direct contact op met ons als:

  • u weet of vermoedt dat iemand anders uw wachtwoord kent of heeft gebruikt.
  • u ziet dat er transacties hebben plaatsgevonden, waarvoor u geen opdracht hebt gegeven.
  • u iets vreemds ervaart, zoals een andere manier van inloggen.
  • iemand u om uw inloggegevens vraagt.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur op telefoonnummer 020 - 594 81 00.