Veelgestelde vragen E-bankieren

Hebt u een vraag over Delta Lloyd E-bankieren? Op deze pagina vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen over E-bankieren.

Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten. Wat nu?

Vraag uw gebruikersnaam op en/of vraag een wachtwoord nieuw wachtwoord aan.

Het lukt me niet om in te loggen. Wat moet ik doen?

Controleer of u uw gebruikersnaam en wachtwoord goed hebt ingetikt. Let daarbij op het gebruik van hoofd- en kleine letters. Lukt het nog steeds niet? Kies dan voor ‘Inloggegevens vergeten?’.

Ik moet de tekens van een afbeelding overnemen, maar die kan ik niet goed lezen. Wat nu?

Klik op 'andere afbeelding'. U ziet dan een afbeelding met andere tekens.

Ik was mijn wachtwoord voor E-bankieren vergeten. Nu heb ik een nieuw tijdelijk wachtwoord ontvangen. Wat vul ik in bij ‘Oud wachtwoord’?

U ontvangt een e-mail met een nieuw tijdelijk wachtwoord en een activatielink. Klik na het activeren op ‘Inloggen’. Vul uw gebruikersnaam en tijdelijk wachtwoord in en klik op ‘Inloggen’. Bij ‘Oud wachtwoord’ vult u nog een keer uw tijdelijke wachtwoord in. Bij 'nieuw wachtwoord' bedenkt u een wachtwoord dat u makkelijk kunt onthouden. Bevestig hierna het nieuwe wachtwoord en klik op ‘Wachtwoord wijzigen’.

Ik was mijn wachtwoord voor E-bankieren vergeten. Ik heb een nieuw tijdelijk wachtwoord ontvangen. Voordat ik dat invul krijg ik al direct de melding ‘Ongeldige inloggegevens. Voer de juiste gegevens in. Let op eventuele hoofdletters!’. Wat nu?

Deze melding verschijnt standaard bij het doorgeven van een nieuw wachtwoord. U kunt de melding dus negeren en gewoon uw tijdelijke wachtwoord invullen dat u per e-mail hebt ontvangen en een nieuw wachtwoord kiezen.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

1. Log in op uw E-bankieren en klik rechts bovenin op uw gebruikersnaam 
2. Kies ‘Mijn Gegevens en klik op ´Wijzig’ achter ‘Wachtwoord’
3. Voer uw gebruikersnaam, oude wachtwoord en nieuwe wachtwoord in. U moet uw nieuwe wachtwoord bevestigen.

Ik probeer in te loggen, maar ik krijg de foutmelding ‘Geen toegang (error 403)’. Wat nu?

Dan kan het zijn dat u niet inlogt op E-bankieren, maar op Mijn Delta Lloyd. Ga naar naar ‘Inloggen’ en kies voor ‘E-bankieren’.

Ik wil mijn jaaroverzicht, jaaropgaaf of andere online documenten graag op papier ontvangen. Kan dat?

U hebt een online rekening bij ons. Daarom ontvangt uw jaaroverzichten en andere documenten online. Wilt u ze toch op papier? Dan kunt u uw online documenten printen. Ga naar ‘Mijn documenten’ en open het overzicht dat u wilt printen. Klik daarna op de rechtermuisknop en kies voor ‘Afdrukken’. Of houdt de toetsen Ctrl en P tegelijk ingedrukt.

Ik ben ingelogd en zoek mijn jaaroverzicht en/of jaaropgaaf maar ik zie geen onderdeel ‘Mijn documenten’. Wat nu?

Controleer of u ingelogd bent in E-bankieren. Dat ziet u na het inloggen aan de tekst ‘Welkom in E-bankieren’ links bovenin uw scherm. Alleen in E-bankieren kunt u uw jaaroverzicht en/of jaaropgaaf inzien.

Ik wil mijn rekeningafschriften printen. Hoe doe ik dat?

In E-bankieren ziet u alle bij- en afschrijvingen van de afgelopen achttien maanden. Wilt u die printen? Kies dan voor ‘Afdrukken’ in uw browser. Of houdt de toetsen Ctrl en P tegelijk ingedrukt.

Waarom moet ik mijn e-mailadres opgeven?

Dat is belangrijk omdat wij u vaak via e-mail informeren over uw rekening(en).

Hoe wijzig ik mijn (e-mail)adres of telefoonnummer?

Log in op E-bankieren, klik rechts bovenin op uw gebruikersnaam en daarna op 'Mijn gegevens'. Daar kunt u uw contactgegevens wijzigen.

Hoe boek ik geld over?

U kunt online geld overboeken naar uw vaste tegenrekening. Overboeken naar een andere rekening dan uw vaste tegenrekening is niet mogelijk. Om veiligheidsredenen kunt u een wijziging van uw tegenrekening alleen schriftelijk en voorzien van uw handtekening aan ons doorgeven. Gebruik hiervoor het 'Wijzigingsformulier Sparen en Beleggen [PDF] '. Wijzigt u de tegenrekening van een en/of-rekening? Dan is de handtekening van beide rekeninghouders nodig.

Ik kan geen geld overboeken. Hoe kan dat?

Wilt u geld overboeken van uw rekening bij Delta Lloyd Bank naar uw vaste tegenrekening, maar werkt de knop 'Overboeken' niet? Er kunnen meerdere redenen waarom u niet kunt overboeken. Zo kan het zijn dat het bij uw rekening niet is toegestaan om geld over te boeken. Het kan ook zijn dat uw rekening is geblokkeerd. Neem voor meer informatie contact met ons op.



Ik kan geen beleggingsorders doorgeven. Waarom is dat?

Werken de knoppen 'Verkopen', 'Kopen' en 'Switchen' niet in E-bankieren of in de Delta Lloyd Bank App? Misschien hebt u de vragen over uw kennis van en ervaring met beleggen nog niet ingevuld. Neem voor meer informatie contact met ons op.