Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen en antwoorden over Pensioen Services Online.

Waar kan ik een nieuw wachtwoord opvragen?

Er zijn drie situaties mogelijk:

U wilt Mijn Delta Lloyd en Pensioen Services Online voor het eerst gaan gebruiken en u hebt een brief van Delta Lloyd ontvangen.

  1. Ga naar www.deltalloyd.nl/aanvragen.
  2. Vul uw activatiecode en uw geboortedatum in.
  3. Kies uw gewenste gebruikersnaam en wachtwoord voor Mijn Delta Lloyd.
  4. U ontvangt een e-mail van Delta Lloyd met een bevestigingslink. Klik op de link in de mail.
  5. Na het doorlopen van het aanvraagproces kunt u inloggen op Mijn Delta Lloyd.
  6. Kies Pensioen Services Online op uw overzichtsscherm als u inzicht wilt hebben in uw pensioensituatie

U wilt Mijn Delta Lloyd en Pensioen Services Online voor het eerst gaan gebruiken en u hebt een e-mail van Delta Lloyd ontvangen
In deze e-mail staat hoe u Pensioen Services Online voor het eerst kunt activeren. U maakt zelf een gebruikersnaam en wachtwoord aan. Met uw zelfgekozen gebruikersnaam en wachtwoord logt u in op Mijn Delta Lloyd. Op uw overzichtsscherm kiest u vervolgens voor Pensioen Services Online.

U hebt al vaker gebruik gemaakt van Pensioen Services Online
U kunt een nieuw wachtwoord opvragen. U kunt hierna een nieuw (tijdelijk) wachtwoord opvragen die u zelf weer moet aanpassen naar een zelfgekozen wachtwoord.

Waar kan ik mijn nieuwe gebruikersnaam opvragen?

Er zijn drie situaties mogelijk:

U wilt Mijn Delta Lloyd en Pensioen Services Online voor het eerst gaan gebruiken en u hebt een brief van Delta Lloyd ontvangen.

  1. Ga naar www.deltalloyd.nl/aanvragen.
  2. Vul uw activatiecode en uw geboortedatum in.
  3. Kies uw gewenste gebruikersnaam en wachtwoord voor Mijn Delta Lloyd. 
  4. U ontvangt een e-mail met een bevestigingslink. Klik op de link in de mail.
  5. Na het doorlopen van het aanvraagproces kunt u inloggen op Mijn Delta Lloyd.
  6. Kies Pensioen Services Online op uw overzichtsscherm als u inzicht wilt hebben in uw pensioensituatie.

U wilt Mijn Delta Lloyd en Pensioen Services Online voor het eerst gaan gebruiken en u hebt een brief van Delta Lloyd ontvangen.
In deze brief staat hoe u Mijn Delta Lloyd voor het eerst kunt activeren. U maakt zelf een gebruikersnaam en wachtwoord aan. Met uw zelfgekozen gebruikersnaam en wachtwoord logt u in op Mijn Delta Lloyd. Op uw overzichtsscherm kiest u vervolgens voor Pensioen Services Online.

U hebt al vaker gebruik gemaakt van Mijn Delta Lloyd/Pensioen Services Online.
U kunt een nieuwe gebruikersnaam opvragen

Ik heb geen bericht ontvangen van Delta Lloyd

Hebt u geen brief van ons ontvangen over Mijn Delta Lloyd en Pensioen Services Online? En denkt u dat u hiervoor wel een account zou moeten hebben? Neem dan contact met ons op.

Kan ik zelf mijn gebruikersnaam aanpassen?

Ja, u kunt bij het activeren van Mijn Delta Lloyd zelf uw gebruikersnaam kiezen.

Hoe kan ik mijn e-mailadres aanpassen?

U kunt dit zelf aanpassen in Mijn Delta Lloyd. Kies 'Mijn Gegevens' in het menu van Mijn Delta Lloyd. Hierna kiest u voor 'Wijzigen' bij het onderdeel "Contactgegevens". U kunt nu uw e-mailadres aanpassen. Uw wijziging is dan uiterlijk binnen 5 werkdagen verwerkt.

Ik ben de e-mail kwijt met daarin de bevestigingslink. Wat moet ik doen?

  1. Controleer eerst uw spamfolder van uw mailbox of de e-mail daarin staat.
  2. Hebt u de e-mail ook niet in uw spamfolder staan? Wacht dan 12 uur. U start dan opnieuw het aanvraagproces via www.deltalloyd.nl/aanvragenmijndeltalloyd. U kunt hiervoor wederom uw 'oude' activatiecode gebruiken.

Hoe lang is mijn wachtwoord geldig?

Uw wachtwoord van Mijn Delta Lloyd is maximaal 18 maanden geldig. Zijn de 18 maanden verlopen? Dan vraagt Mijn Delta Lloyd u het wachtwoord te wijzigen.

Wie heeft er, naast mij, toegang tot mijn gegevens binnen Pensioen Services Online en Mijn Delta Lloyd?

Uw werkgever heeft toegang tot uw gegevens in Pensioen Services Online. Ook kan het zijn dat uw werkgever voor het beheer van uw pensioenregeling een adviseur heeft ingeschakeld. Deze adviseur heeft dan ook toegang tot uw gegevens. 

Uw werkgever en adviseur hebben géén toegang tot

  • de pensioenplanner in Pensioen Services Online. Zij zien uw berekeningen en pensioenplanning dus niet.
  • de gegevens in de schermen van uw Mijn Delta Lloyd-omgeving.

Waar vind ik mijn Uniform Pensioenoverzicht (UPO)?

In het menu van Pensioen Services Online onder 'Documenten' vindt u uw meest recente Uniform Pensioenoverzicht (UPO). Ga voor meer informatie over uw UPO naar www.deltalloyd.nl/UPO.

Waar vind ik mijn Model 3, kostenoverzicht beleggingsverzekeringen van mijn Persoonlijk Pensioen Plan?

In het menu van Pensioen Services Online onder 'Documenten' vindt u uw meest recente Model 3, kostenoverzicht beleggingsverzekeringen.

Dit document is alleen beschikbaar bij een beleggingsverzekering, zoals het Persoonlijk Pensioen Plan.

Ik heb bij diverse werkgevers een Delta Lloyd pensioenpolis. Waarom moet ik apart inloggen?

Helaas zijn we nog niet zover dat we per werknemer / deelnemer één keer inloggegevens verstrekken voor Pensioen Services Online.

Ik vind niet al mijn pensioenverzekeringen terug wanneer ik inlog op Mijn Delta Lloyd/Pensioen Services Online. Hoe komt dit?

In Mijn Delta Lloyd vindt u: 

  • pensioenverzekeringen die vallen onder de producten Persoonlijk Pensioen Plan en Garant Pensioen Plan
  • beleggingsverzekeringen

In de loop van 2016 probeert Delta Lloyd meer particuliere verzekeringen toe te voegen aan Mijn Delta Lloyd.

In Pensioen Services Online vindt u pensioenverzekeringen die vallen onder het product Persoonlijk Pensioen Plan en het Garant Pensioen Plan. U vindt hier geen informatie over uw lijfrenteverzekering, direct ingaande lijfrente of een andere pensioenverzekering afgesloten bij Delta Lloyd.

Ik ben onlangs getrouwd. Kan ik dit zelf doorgeven in Pensioen Services Online?

Nee, u kunt dit niet zelf via Pensioen Services Online doorgeven. Uw werkgever kan dit wel. Ook de adviseur die betrokken is bij het beheer van uw pensioenregeling kan deze wijziging doorgeven. Geef deze wijziging daarom altijd door aan uw werkgever of de betrokken adviseur.

Bent u niet meer in dienst bij de werkgever waarbij u een pensioenregeling via Delta Lloyd hebt? Geef de wijzigingen in uw persoonlijke situatie dan door aan uw adviseur of de Delta Lloyd Client Service Desk 020 - 594 26 69. De Cliënt Service Desk is bereikbaar op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur.

Ik wil graag de geboorte van mijn / ons kind doorgeven. Kan dit via Pensioen Services Online?

Nee, u kunt dit niet zelf via Pensioen Services Online doorgeven. Uw werkgever kan dit wel. Ook de adviseur die betrokken is bij het beheer van uw pensioenregeling kan deze wijziging doorgeven. Geef deze wijziging daarom altijd door aan uw werkgever of de betrokken adviseur.

Bent u niet meer in dienst bij de werkgever waarbij u een pensioenregeling via Delta Lloyd hebt? Geef de wijzigingen in uw persoonlijke situatie dan door aan uw adviseur of de Delta Lloyd Client Service Desk 020 - 594 26 69. De Cliënt Service Desk is bereikbaar op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur.

Kan ik mijn partner toevoegen in Pensioen Services Online?

Via Pensioen Services Online
Nee, u kunt dit niet zelf via Pensioen Services Online doorgeven. Uw werkgever kan dit wel. Ook de adviseur die betrokken is bij het beheer van uw pensioenregeling kan deze wijziging doorgeven. Geef deze wijziging daarom altijd door aan uw werkgever of de betrokken adviseur.

Bent u niet meer in dienst bij de werkgever waarbij u een pensioenregeling via Delta Lloyd hebt? Geef de wijzigingen in uw persoonlijke situatie dan door aan uw adviseur of de Delta Lloyd Client Service Desk 020 - 594 26 69. De Cliënt Service Desk is bereikbaar op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur.

Via de pensioenplanner
U kunt in de pensioenplanner van Pensioen Services Online wel uw berekeningen aanpassen als hier nog geen partner vermeld staat. Dit doet u via het onderdeel ‘Klopt mijn situatie’. Als u een partner toevoegt wordt het bedrag aan AOW dat u bij pensioen ontvangt aangepast naar ‘gehuwden AOW’ in de berekeningen van de pensioenplanner. Maar let op, deze wijziging wordt alleen verwerkt in de pensioenplanner. Niet in de pensioenadministratie van Delta Lloyd.

Waar zie ik hoeveel ik zelf moet betalen voor mijn pensioen?

In uw startbrief ziet u hoeveel u zelf moet betalen voor uw pensioen. U vindt uw startbrief in Pensioen Services Online onder het menu ‘Mijn Docmenten’.

Ik wil in mijn Persoonlijk Pensioen Plan een andere Lifecycle en/of mijn beleggingsfondsen aanpassen. Hoe kan ik dit doorgeven?

Wilt u een andere Lifecycle? Of uw beleggingsfondsen aanpassen? Dan vragen we u eerst een risicoprofiel in te vullen. Het risicoprofiel vult u in met behulp van de Profielbepaler. Meer informatie over de profielbepaler en het risicoprofiel vindt u op www.deltalloyd.nl/pensioenbeleggen. Met de Profielbepaler geeft u ook aan in welke Lifecycle u wilt beleggen. Wilt u uw beleggingsfondsen aanpassen? En doet u aan Zelf Beleggen? Dan vult u naast de Profielbepaler ook het fondskeuzeformulier Zelf Beleggen in om uw beleggingen aan te passen.

Kijk in uw startbrief voor een overzicht van de fondsen waarin u mag beleggen. Uw startbrief vindt u in Pensioen Services Online onder het menu´Mijn Documenten'.

Waar vind ik een overzicht van de fondsen waarin ik mag beleggen met mijn pensioen in mijn Persoonlijk Pensioen Plan?

Kijk in uw startbrief voor een overzicht van de fondsen waarin u mag beleggen. Uw startbrief vindt u in Pensioen Services Online onder het menu´Mijn Documenten´.

Als ik kijk naar mijn te verwachten pensioen, dan vind ik dit wat laag. Kan ik zelf extra geld storten?

Als u wilt weten of u extra geld kan storten gaat u naar ‘Wat zijn mijn mogelijkheden?’ binnen de pensioenplanner. De pensioenplanner vindt u onder het menu bij ‘Inkomen voor Later’ in Pensioen Services Online. Bij het onderdeel 'Extra geld inleggen voor meer pensioen' kunt u zien of uw extra geld mag storten in uw pensioenregeling en wat dit maximale bedrag is. Let op, controleer of uw storting binnen de fiscale grenzen valt. Overleg daarom altijd met uw adviseur.

Hoe komen jullie aan het bruto-inkomen per jaar wat in de pensioenplanner staat?

Via uw werkgever krijgen wij jaarlijks uw salarisgegevens. Uw werkgever geeft aan ons uw pensioengevend salaris per jaar door. Dit salaris ziet u in de grafiek van de pensioenplanner terug onder de tab 'Bruto-inkomen per jaar'.

Uw pensioengevend salaris is het bruto salaris per jaar wat meetelt voor uw pensioen. Niet alle onderdelen van uw salaris tellen automatisch mee voor uw pensioen. Dat geldt bijvoorbeeld voor ploegentoeslagen of een dertiende maand. In dat geval is uw pensioengevend salaris lager dan uw bruto jaarsalaris. Wilt u weten wat uw pensioengevend salaris is? Ga dan naar Pensioen Services Online en kies voor ‘Polisoverzicht’. Wijkt uw pensioengevend salaris erg af van uw daadwerkelijke salaris? Neem dan contact op met uw werkgever.

Hoe berekenen jullie het netto-inkomen per maand in de pensioenplanner?

In de grafiek van de pensioenplanner ziet het netto inkomen per maand, wat u nu ontvangt. Dit netto inkomen berekenen wij als volgt:

  • De basis is uw pensioengevend salaris per jaar (zie voor verdere uitleg hierover het antwoord op de vraag ‘Hoe wordt mijn bruto-inkomen per jaar berekend in de pensioenplanner?’).
  • Dit salaris rekenen we met behulp van de tarieven van de Belastingdienst om naar een netto inkomen per jaar.
  • Hierna delen wij het netto inkomen per jaar door 12 maanden.
  • Nu is het netto inkomen per maand berekend. 

In de grafiek ziet u ook wat u aan netto-inkomen ontvangt vanaf uw pensioendatum. Wij berekenen dit netto-inkomen als volgt:

  • de basis is een schatting van uw te verwachten Delta Lloyd pensioen per jaar (lees verder in deze uitleg hoe wij dit berekenen).
  • Bij het Delta Lloyd pensioen tellen we eventuele AOW en/of overig pensioen opgebouwd bij andere werkgevers op.
  • Dit totale pensioenbedrag rekenen we met behulp van de tarieven van de Belastingdienst om naar een netto inkomen per jaar.
  • Hierna delen wij het netto inkomen per jaar door 12 maanden.
  • Nu is het netto inkomen per maand berekend.

Welke risico’s loop ik met mijn pensioen in mijn Persoonlijk Pensioen Plan?

U bouwt pensioen op in een beschikbare premieregeling. Dit is een pensioenregeling waarbij uw werkgever een afgesproken premiebedrag beschikbaar stelt, de beschikbare premie.

De beschikbare premie wordt belegd in één of meerdere beleggingsfondsen. Hiermee bouwt u een kapitaal op waarmee u op uw pensioendatum een pensioenuitkering kunt aankopen.

Beleggen brengt risico´s met zich mee. De resultaten van uw beleggingen kunnen mee- of tegenvallen. Ook loopt u een renterisico. Dit betekent dat u met uw kapitaal op pensioendatum meer of minder pensioen kunt aankopen, afhankelijk van de rentestand op dat moment. Wanneer u belegt in een Lifecycle van Delta Lloyd wordt het beleggingsrisico en het renterisico afgebouwd naarmate u dichter bij u uw pensioendatum komt.

Met uw pensioen loopt u ook een inflatierisico. Dit houdt in dat u later minder met uw geld kunt kopen dan nu. Het leven wordt immers steeds duurder. Door het inflatierisico wordt uw pensioen minder waard.

Hoe worden de bedragen vanaf mijn pensioendatum voor mijn Persoonlijk Pensioen Plan berekend in de pensioenplanner?

U krijgt met de pensioenplanner een idee hoeveel pensioen u kunt opbouwen. De bedragen die wij noemen in de pensioenplanner zijn een inschatting. Deze inschatting baseren wij op het volgende:

  • Uw huidige persoonlijke situatie.
  • Onze inschatting van de resultaten van uw beleggingen en de ontwikkelingen van de rentestand.

Uw huidige persoonlijke situatie
Sommige gebeurtenissen in uw leven hebben invloed op uw pensioen. Bijvoorbeeld het veranderen van baan of uw overlijden. Maar ook trouwen, samenwonen en scheiden hebben gevolgen voor uw pensioen of het nabestaandenpensioen. Daarover leest u meer in uw startbrief en uw pensioenreglement.

Bij het berekenen van alle bedragen in deze pensioenplanner gaan wij uit van het volgende:

  • u blijft in dienst bij uw huidige werkgever tot uw pensioendatum;
  • u blijft premie betalen voor uw huidige Delta Lloyd pensioen;
  • uw pensioengevend salaris blijft gelijk;
  • u raakt niet arbeidsongeschikt.

De resultaten van uw beleggingen en de toekomstige rentestand
In de pensioenplanner geven wij een inschatting wat u Delta Lloyd pensioen bedraagt op uw pensioendatum. Dit bedrag baseren wij op een groot aantal berekeningen. In deze berekeningen houden wij rekening met het volgende:

  • de resultaten van uw beleggingen kunnen hoger of lager uitvallen;
  • de rentestand kan hoger of lager worden. Deze rentestand zorgt ervoor dat u meer of minder pensioen kunt kopen met uw kapitaal.

U ziet in de pensioenplanner bij het onderdeel ´Beleggen´ drie mogelijke resultaten van uw beleggingen staan. Let op, deze resultaten zijn exclusief AOW en/of overig pensioen. De resultaten zijn:

  • Resultaten volgens verwachting: bij dit bedrag tonen we het beleggingsresultaat die wij verwachten op basis van al onze berekeningen.
  • Resultaten vallen tegen: bij dit bedrag tonen we het beleggingsresultaat als uw resultaten tegen vallen. Bij 95% van onze berekeningen is het resultaat hoger.
  • Resultaten vallen mee: bij dit bedrag geven we het beleggingsresultaat weer als uw resultaten meevallen. Bij 75% van onze berekeningen is het resultaat lager.

Delta Lloyd maakt gebruik van cookies

Op onze websites maken wij gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om onze websites te verbeteren en gebruikersvriendelijker te maken, social media aan te bieden en relevante advertenties te kunnen tonen.

Meer informatie.

Gaat u akkoord met het plaatsen van cookies?