Criminelen ‘vissen’ tegenwoordig steeds vaker naar uw persoonlijke gegevens. Dit doen zij bijvoorbeeld door het versturen van een valse e-mail waarin u wordt gevraagd uw persoonlijke gegevens terug te sturen of in te voeren op een website. Op deze pagina vindt u informatie over het herkennen van een valse e-mail en hoe u zich beschermt tegen phishingberichten.

Hoe herkent u een e-mail van Delta Lloyd?

Soms is het moeilijk om direct te zien of een e-mail wel echt door Delta Lloyd is verstuurd. Aan de volgende punten kunt u herkennen of een e-mail daadwerkelijk Delta Lloyd als afzender heeft:

  • E-mails van Delta Lloyd zijn altijd afkomstig van een e-mailadres dat eindigt op @deltalloyd.nl.
  • Links in de e-mail verwijzen naar een webpagina die begint met pub.mail.deltalloyd.nl


Delta Lloyd werkt samen met klantenpanels van MWM2 en onderzoeksbureau's gfk en KCM voor het onderzoeken van de klanttevredenheid. E-mails voor tevredenheidsonderzoeken van Delta Lloyd herkent u aan:

  • een e-mailadres dat eindigt op @deltalloyd.nl of @gfk.com.
  • links in de e-mail verwijzen naar een webpagina die begint met www1.surveys.gfk.com, https://net05.mwm2.nl of www.kcmsurvey.com

Tips om phishingmails te herkennen

  • De e-mail is afkomstig van een e-mailadres dat u niet kent.
  • De e-mail is geschreven in het Engels of in gebrekkig Nederlands.
  • De link in de e-mail verwijst naar een website of url die niet van Delta Lloyd is.
  • In de e-mail wordt gevraagd om uw persoonlijke (inlog)gegevens door te geven vanwege een onwaarschijnlijke reden. Bijvoorbeeld ‘Wij moeten uw gegevens bijwerken omdat de database is beschadigd’. Wel kunnen wij u vragen om in te loggen in Mijn Delta Lloyd of E-bankieren.
Naar boven