Criminelen ‘vissen’ tegenwoordig steeds vaker naar uw persoonlijke gegevens. Dit doen zij bijvoorbeeld door het versturen van een valse e-mail waarin u wordt gevraagd uw persoonlijke gegevens terug te sturen of in te voeren op een website. Op deze pagina vindt u informatie over het herkennen van een valse e-mail en hoe u zich beschermt tegen phishingberichten.

Hoe herkent u een e-mail van Delta Lloyd?

Soms is het moeilijk om direct te zien of een e-mail wel echt door Delta Lloyd is verstuurd. Aan de volgende punten kunt u herkennen of een e-mail daadwerkelijk Delta Lloyd als afzender heeft:

  • E-mails van Delta Lloyd zijn altijd afkomstig van een e-mailadres dat eindigt op @deltalloyd.nl.
  • Links in de e-mail verwijzen naar een webpagina die begint met pub.mail.deltalloyd.nl
  • In e-mails van Delta Lloyd wordt nooit gevraagd om uw gegevens of om in te loggen in Mijn Delta Lloyd.


Delta Lloyd werkt samen met klantenpanels van MWM2 en onderzoeksbureau's gfk en KCM voor het onderzoeken van de klanttevredenheid. E-mails voor tevredenheidsonderzoeken van Delta Lloyd herkent u aan:

  • een e-mailadres dat eindigt op @deltalloyd.nl of @gfk.com.
  • links in de e-mail verwijzen naar een webpagina die begint met www1.surveys.gfk.com, https://net05.mwm2.nl of www.kcmsurvey.com

Tips om phishingmails te herkennen

  • De e-mail is afkomstig van een e-mailadres dat u niet kent.
  • De e-mail is geschreven in het Engels of in gebrekkig Nederlands.
  • In de e-mail wordt gevraagd om te reageren met uw persoonlijke gegevens zoals gebruikersnaam en wachtwoord.
  • In een phishingmail wordt u vaak dringend verzocht actie te ondernemen, bijvoorbeeld om uw gegevens te controleren 
  • De link in de e-mail verwijst naar een website of url die niet van Delta Lloyd is.
Naar boven