Delta Lloyd Verzekeringen

Bedrijfscultuur

Eerlijkheid

Eerlijkheid (integriteit) is belangrijk voor Delta Lloyd Groep. Het is belangrijk voor hoe wij met elkaar omgaan en hoe wij met u omgaan. Maar wat betekent integriteit voor ons? Het betekent dat wij ons altijd verantwoordelijk voelen voor de manier waarop wij ons werk doen. Bent u niet tevreden over onze manier van werken? Dan mag u ons daarop altijd aanspreken

Betrouwbare partner

Integriteit betekent voor ons ook dat wij elke dag zorgvuldig moeten afwegen wat we wel en wat we juist niet doen. Wat dat betreft kijken wij verder dan vandaag. Ook voor morgen willen wij voor u een betrouwbare partner zijn. Dit noemen wij een duurzame bedrijfsvoering. Dit geldt overigens ook voor de verzekeringsadviseurs waarmee wij samenwerken.

Eerlijk zijn of winst maken?

Soms gaat eerlijkheid ten koste van de verkoop. Een voorbeeld. Toen de WAZ (Wet Arbeidsongeschiktheidsverzekering) in 2004 werd afgeschaft, benaderde Delta Lloyd zijn klanten open en eerlijk met de vraag of klanten zich wilde bijverzekeren. Delta Lloyd zei niet: wie niet reageert, wordt automatisch bijverzekerd. Dit heeft ons vermoedelijk minder klanten opgeleverd. Maar dat is het gevolg van onze openheid. 

Nog een voorbeeld. Delta Lloyd wil niet meer werken met verzekeringsadviseurs die weigeren volgens de gedragsregels te werken. Dit gebeurt zelfs als deze adviseurs veel producten voor Delta Lloyd verkopen. 

Eerlijke medewerkers

Ook op de werkvloer gaan wij eerlijk en betrouwbaar met elkaar om. Alle medewerkers worden regelmatig beoordeeld op hun gedrag. Wij willen zelfs dat ze elkaar aanspreken als gedrag van een collega niet open en eerlijk is. Delta Lloyd Groep is een betrouwbare partner en dat willen wij ook uitstralen naar onze klanten.

Contact met klanten

De klant staat centraal voor Delta Lloyd. Dit betekent dat:
  • onze voorlichting en informatie helder is;
  • wij zorgvuldig en snel werken;
  • goed bereikbaar zijn;
  • uw mening belangrijk is voor ons en wij daar rekening mee houden;
  • wij actief onze kwaliteit proberen hoog te houden en te verbeteren.   

De kwaliteit van ons contact met onze klanten geldt niet alleen voor onze particuliere klanten. Het geldt ook voor onze zakelijke klanten. Voor de zakelijke markt gelden bovendien ook andere regels. Meer weten? Zie Keurmerk Klantgericht Verzekeren.

Delta Lloyd maakt gebruik van cookies

Op onze websites maken wij gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om onze websites te verbeteren en gebruikersvriendelijker te maken, social media aan te bieden en relevante advertenties te kunnen tonen.

Meer informatie.

Gaat u akkoord met het plaatsen van cookies?