Overzicht reactietermijnen Delta Lloyd

Hoe lang duurt het voordat u een reactie krijgt op uw vraag, informatieverzoek, schademelding of klacht?

Delta Lloyd is u zo snel mogelijk van dienst. Bij onvoorziene situaties zoals storm, natuurgeweld of rampen kan de reactietermijn langer zijn. Delta Lloyd stelt ook dan alles in het werk om de reactietermijnen na te komen.

Reactietermijnen Delta Lloyd Schade

Voor de reactietermijnen van schadeverzekeringen kunt u terecht op de website van Nationale-Nederlanden.

Reactietermijnen Delta Lloyd Leven

De onderstaande reactietermijnen op uw vraag, verzoek, melding of klacht gelden zowel voor brieven als e-mails. 
HoofdprocessenDeelprocessenInhoudelijke Reactie < ...  (werkdagen)
1. Beantwoorden van informatieverzoeken over bestaande en nieuwe verzekeringen.Of binnen 10 werkdagen een bericht dat de behandeling van uw informatieverzoek langer gaat duren dan 10 werkdagen. Wij laten u dan weten wanneer u het gevraagde kunt verwachten.10
2. Acceptatie van nieuwe verzekeringen, wijzigingen en opzeggingen bestaande verzekeringen. (Overlijdensrisicoverzekeringen en Direct Ingaande Rente)10
3. Wijzigen bestaande verzekeringen (overige Leven-producten)10
4. Wijzigen bestaande verzekeringen na hersteladvies.Aanvraag offertes n.a.v. hersteladvies10
5. Verstrekken van verzekeringstechnische opgaven en documenten zoals:Afgifte polissen en verzekeringsbewijzen. (nieuwe en bestaande verzekeringen)10
6. Klachtenbehandeling.Zie specifieke informatie op de pagina klachtenbehandeling.10
7. Verzoeken over de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)Op informatieverzoeken betreffende de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)/opvragen persoonsgegevens reageren wij binnen 25 werkdagen.25

Wij stellen alles in het werk om ervoor te zorgen dat u binnen 10 werkdagen een reactie krijgt. Helaas kan door onvoorziene situaties de maximale reactietermijn langer worden. Hieronder ziet u bij welke teams hierdoor op dit moment andere doorlooptijden gelden.

Teams voor wie andere doorlooptijden geldenBetreftNieuwe doorlooptijd (in werkdagen)
Polisbeheer AmsterdamUitkeringen    15
Wijzigingen15

Offertes15

Informatieverzoeken10

Reactietermijnen Delta Lloyd Pensioen

De onderstaande reactietermijnen op uw vraag, verzoek, melding of klacht gelden zowel voor brieven als e-mails.
HoofdprocessenDeelprocessenInhoudelijke Reactie < ...  (werkdagen)
1. Beantwoorden van informatieverzoeken over bestaande en nieuwe verzekeringen.Of binnen 10 werkdagen een bericht dat de behandeling langer gaat duren dan 10 werkdagen, met de mededeling wanneer men het gevraagde dan kan verwachten.10
2. Verstrekken van verzekeringstechnische opgaven en documenten zoals:Afgifte polissen en verzekeringsbewijzen.10
WaardeoverdrachtWettelijke termijnen
3. Klachtenbehandeling.Zie specifieke informatie op de pagina klachtenbehandeling.10
4. Verzoeken over de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)Op informatieverzoeken betreffende de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)/opvragen persoonsgegevens reageren wij binnen 25 werkdagen.25

Reactietermijnen Delta Lloyd Bank

Sparen & Beleggen
HoofdprocessenDeelprocessenInhoudelijke reactie < ... (werkdagen)
1. Beantwoorden van informatieverzoeken over bestaande en nieuwe rekeningen.Via e-mail5
Of binnen 10 werkdagen een bericht dat de behandeling van uw informatieverzoek langer gaat duren dan 10 werkdagen. Wij laten u dan weten wanneer u het gevraagde kunt verwachten.
Via brief10
2. Acceptatie van nieuwe rekeningen.5
3. Acceptatie van wijzigingen bestaande rekeningen.10
4. Verstrekken van opgaven en documenten zoals:Waardeoverdracht Saldo/Rekening overzicht (niet online)10
5. KlachtenbehandelingBekijk specifieke informatie over klachtenbehandeling.10
6. Verzoeken over de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)Op informatieverzoeken betreffende de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)/opvragen persoonsgegevens reageren wij binnen 25 werkdagen.25

Hypotheken
HoofdprocessenDeelprocessenInhoudelijke reactie < ... (werkdagen)
1. Beantwoorden van informatieverzoeken over bestaande en nieuwe hypothekenVia e-mail15
Of binnen 10 werkdagen een bericht dat de behandeling van uw informatieverzoek langer gaat duren dan 15 werkdagen. Wij laten u dan weten wanneer u het gevraagde kunt verwachten.
Via brief15
2. Nieuwe hypotheken en wijzigingen van bestaande hypotheken (alleen via financieel adviseurs).Bekijk de doorlooptijden.
3. Bouwdepotdeclaraties10
4. KlachtenbehandelingBekijk specifieke informatie over klachtenbehandeling.10
5. Verzoeken over de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)Op informatieverzoeken betreffende de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)/opvragen persoonsgegevens reageren wij binnen 25 werkdagen.25