DE INFORMATIE HIERIN IS NIET BESTEMD OM TE WORDEN VRIJGEGEVEN, VERSPREID OF GEPUBLICEERD, DIRECT OF INDIRECT, IN AUSTRALIE, CANADA OF JAPAN OF ENIG ANDERE JURISDICTIE WAAR DIT EEN OVERTREDING VAN DE RELEVANTE WETGEVING ZOU MEEBRENGEN.

Delta Lloyd in het nieuws

De afgelopen periode is Delta Lloyd veel in het nieuws geweest en is er veel over ons geschreven en gezegd. Wellicht hebt u zich de vraag gesteld of uw producten, zoals uw pensioen of spaarrekening, wel in goede handen zijn bij Delta Lloyd. U hoeft zich daarover geen zorgen te maken. Uw producten zijn bij ons in goede handen. Dat was zo, dat is zo en dat blijft zo.

Delta Lloyd staat er goed voor

De op 24 februari gepubliceerde jaarcijfers tonen aan dat Delta Lloyd in 2015 goede resultaten heeft geboekt en dat de klanttevredenheid van de ruim 4 miljoen klanten is toegenomen. Uw producten zijn bij ons in goede handen.

Delta Lloyd heeft sinds de oprichting in 1807 veel uitdagingen en kansen gekregen en heeft een succesvolle onderneming opgebouwd rond de bedrijfssegmenten Leven, Schade en Asset Management. Onze merken, Delta Lloyd, BeFrank, OHRA en ABN AMRO Verzekeringen zijn en blijven sterk.

De tevredenheid, met name op het niveau van dienstverlening van intermediairs waarmee wij samenwerken, is een belangrijke drijvende factor voor onze commerciële bedrijfsonderdelen in Nederland. Het pensioenbedrijf van Delta Lloyd scoorde in 2015 met 7,6 (2014: 7,6) voor het vierde achtereenvolgende jaar het hoogst op klanttevredenheid bij intermediairs in de markt. BeFrank is in deze score meegenomen.

Het zakelijk schadebedrijf van Delta Lloyd eindigde in 2015 op de derde plaats qua tevredenheid van intermediairs. De algehele tevredenheid van intermediairs is verbeterd tot 7,3 (2014: 7,0). Gevolmachtigde agenten bestempelen de serviceniveaus van Delta Lloyd als de beste in de sector in Nederland. In het Klantbelang Centraal dashboard van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) behaalden wij in 2014 een gemiddelde score van 3,5 op een totaal van 5. Dit ligt boven het sectorgemiddelde van 3,4.

Plan om kapitaal moederbedrijf verder te versterken

Per 1 januari 2016 gelden er voor verzekeraars nieuwe regels voor het berekenen van het bufferkapitaal (Solvency II). Delta Lloyd wil goed gepositioneerd de toekomst tegemoet gaan. De afgelopen maanden hebben we dan ook een flink aantal maatregelen uitgewerkt en aangekondigd waaronder een claimemissie om onze kapitaalbuffer structureel te versterken. Op 24 februari hebben we de definitieve omvang van de claimemissie bekend gemaakt: € 650 miljoen.

Als u meer wilt weten over de claimemissie klik hier.

We willen benadrukken dat onze werkmaatschappijen (daar waar uw producten zijn ondergebracht) adequaat gekapitaliseerd zijn en dat wij aan alle verplichtingen kunnen voldoen. Onze klanten hoeven zich absoluut geen zorgen te maken. 

Meer weten over Solvency II?

De Nederlandsche Bank (DNB) heeft op haar website informatie over Solvency II gepubliceerd in een factsheet

En een recent nieuwsbericht waarin DNB meldt dat de Nederlandse verzekeringssector goed is voorbereid op de invoering van Solvency II.

De informatie hierin is niet bestemd om te worden vrijgegeven, verspreid of gepubliceerd, direct of indirect, in Australië, Canada of Japan of enig andere jurisdictie waar dit een overtreding van de relevante wetgeving zou meebrengen.

Deze geschreven materialen zijn niet bestemd, en mogen niet worden opgevat, als een aanbod tot verkoop of als uitnodiging tot het doen van een aanbod tot koop van de Effecten in de Verenigde Staten of enige andere jurisdictie. De Effecten zijn niet geregistreerd en zullen ook niet worden geregistreerd krachtens de US Securities Act van 1933, zoals gewijzigd (de “US Securities Act”). De Effecten mogen niet aangeboden worden of verkocht in de Verenigde Staten zonder registratie of zonder een vrijstelling van registratie ingevolge de US Securities Act. Dit bericht is uitgevaardigd uit hoofde van Rule 135c van de US Securities Act.

Delta Lloyd maakt gebruik van cookies

Op onze websites maken wij gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om onze websites te verbeteren en gebruikersvriendelijker te maken, social media aan te bieden en relevante advertenties te kunnen tonen.

Meer informatie.

Gaat u akkoord met het plaatsen van cookies?