Ga direct naar inhoud

Delta Lloyd zorgverzekering

Door het samengaan van Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden is uw zorgverzekering alleen van naam veranderd. Uw zorgverzekering zelf is niet veranderd. Het gaat dus alleen om een naamswijziging. Uw premie, polis en voorwaarden zijn niet gewijzigd. U bent en blijft dus verzekerd van de beste zorg.

Voor uw zorgverzekering heeft u vanuit Delta Lloyd een ansichtkaart en/of e-mail ontvangen om u hiervan op de hoogte te brengen. Ook heeft u kort na 1 juli een brief van Nationale-Nederlanden ontvangen met meer informatie over de zorgverzekering van Nationale-Nederlanden.

Wilt u meer weten over wat het samengaan voor u betekent? Lees op onderstaande pagina’s dan meer informatie of ga naar de veelgestelde vragen. Blijft u na het lezen van de informatie met vragen zitten? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder!


Veelgestelde vragen

Wat is er voor mij als klant veranderd na 1 juli 2018?

* De namen van contracten en producten zijn niet gewijzigd door het samengaan met Nationale-Nederlanden. De naam ‘Delta Lloyd’ is verdwenen uit de productnaam.
*De contactkanalen zijn gewijzigd: u bent van harte welkom op nn.nl voor meer informatie over de zorgverzekering of voor bijvoorbeeld het indienen van declaraties.
Declareren in de app kan in de Nationale-Nederlanden App. Het declareren zelf doet u op de bekende manier, zoals u eerder in de Delta Lloyd App deed. In de Nationale-Nederlanden App zijn er direct een aantal verbeteringen doorgevoerd, waardoor u bijvoorbeeld nu ook pdf-bestanden kunt uploaden.
*Declareren met de Delta Lloyd App kan niet meer. Per november 2018 (onder voorbehoud) verdwijnt de Delta Lloyd App in zijn geheel uit de appstores (Google Play Store voor Android en App Store voor iOS).
*Mijn Delta Lloyd Zorgverzekering gaat verder als Mijn NN Zorgverzekering. Uw historische documenten en correspondentie blijven zichtbaar. U kunt inloggen door naar nn.nl te gaan, te kiezen voor mijn.nn en dan in te loggen op uw zorgverzekering door middel van uw DigiD.
*De zorgverzekering van Nationale-Nederlanden kan worden gesloten per 1 juli 2018. Inhoudelijke wijzigingen in het product of de pakketten, die per 1 januari 2019 ingaan, communiceren wij zoals u gewend bent in november door middel van het verlengingsvoorstel voor het volgende verzekeringsjaar 2019.

Verandert er iets aan de voorwaarden van de verzekeringen, de premie of de eventuele korting?

Nee. Voor het lopende verzekeringsjaar (2018) blijven de polis, de voorwaarden, de pakketten en premie gelijk. Onder voorbehoud van wetgeving en toezichthouders. U heeft nog steeds een restitutieverzekering met vrije zorgkeuze.

Waarom heb ik geen nieuw polisblad ontvangen?

Door de naamswijziging is uw zorgverzekering zelf niet gewijzigd. Uw premie en voorwaarden blijven daardoor gelijk. In Mijn NN Zorgverzekering vindt u vanaf 1 juli uw polis. Let op! U logt in met uw DigiD, zoals u voorheen inlogde op Mijn Delta Lloyd Zorgverzekering.

Blijven de telefoonnummers en adressen gelijk?

Onze telefoonnummers zijn gelijk gebleven. U kunt ons telefonisch bereiken op 026 353 53 53 (ma t/m vr 8.30 tot 17.30 uur).
Ook het postadres blijft hetzelfde, dus retourenveloppen met een Delta Lloyd logo kunnen daardoor nog gebruikt worden.

Nationale-Nederlanden Zorg
Postbus 370
5000 AJ Tilburg

Wanneer is activeren voor mijn.nn nodig?

Voor de zorgverzekering kunt u gebruikmaken van de Nationale-Nederlanden App. Hier kunt u uw productgegevens (premie en product) zien en declareren. Hiervoor heeft u een mijn.nn-account nodig. Ga naar nn.nl en kies voor mijn.nn om uw account aan te maken. Na het aanmaken van dit account kunt u direct de Nationale-Nederlanden App downloaden, activeren en in gebruik nemen. Declareren in de Delta Lloyd App is niet meer mogelijk.

Alle veelgestelde vragen

Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen.

Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.

Naar Service en Contact