Print pagina

Jaaroverzichten

Veelgestelde vragen en antwoorden over uw jaaroverzicht van Delta Lloyd Bank.

Vragen over verzending jaaroverzichten Delta Lloyd Bank

Krijg ik een digitaal jaaroverzicht?
Hebt u een E-bankieren account? Dan krijgt u een digitaal jaaroverzicht.

Wanneer staat mijn jaaroverzicht online?
Het overzicht staat vanaf half januari in E-bankieren. U vindt uw jaaroverzicht bij ‘ Mijn documenten’. Hier ziet u een voorbeeld [PDF] .

Weet u uw gebruikersnaam en/of wachtwoord voor E-bankieren niet meer?
U kunt uw inloggegevens opnieuw aanvragen.

Ontvang ik mijn jaaroverzicht per post?
Hebt u geen E-Bankieren account? Dan ontvangt u een papieren jaaroverzicht.

Wanneer ontvang ik mijn jaaroverzicht per post?
De jaaroverzichten worden vanaf eind januari verzonden. U ontvangt uw jaaroverzicht uiterlijk half februari.

Ik wil mijn jaaroverzicht digitaal ontvangen. Wat moet ik doen?
Als u uw jaaroverzicht voortaan digitaal wilt ontvangen, vraag dan E-bankieren aan. Met E-bankieren van Delta Lloyd Bank kunt u uw bankzaken snel en eenvoudig regelen, waar en wanneer u dat wilt.

Bent u verhuisd of gaat u binnenkort verhuizen?
Geef dan uw adreswijziging door aan Delta Lloyd.

Vragen over hypotheken

Wanneer ontvang ik mijn jaaropgave?
De jaaropgaven worden vanaf eind januari per post verzonden. U ontvangt uw jaaropgave uiterlijk half februari.

Ik zie dat mijn hypotheek even hoog is gebleven. Hoe komt dat?
Meestal betaalt u de hypotheek terug door te sparen of te beleggen met een rekening of verzekering. Of u hebt hier een levensverzekering voor afgesloten. Op de einddatum van uw hypotheek betaalt u met het geld op deze rekening of verzekering uw hypotheek terug. Tijdens de looptijd betaalt u dus niets van de hypotheek terug en blijft uw hypotheek even hoog. Daarom staat uw hele hypotheekbedrag op uw jaaropgave. Naast de jaaropgave voor uw hypotheek krijgt u ook een jaaropgave van de rekening of verzekering die bij uw hypotheek hoort. Dit overzicht ontvangt u apart.

Waar staan de gegevens van de rekening of verzekering die bij mijn hypotheek hoort?
Hier ontvangt u een aparte jaaropgave voor.

Mag ik rente die ik krijg over mijn bouwdepot opgeven bij mijn belastingaangifte?
Over het geld in uw bouwdepot krijgt u rente van ons. De totale rente die u in 2013 over uw bouwdepot hebt gekregen, trekt u bij uw belastingaangifte af van de post ’berekende (verschuldigde) rente'. De ‘berekende of verschuldigde rente’ is de hypotheekrente die u aan ons hebt betaald.

Welke kosten mag ik aftrekken van mijn belastingen?
In de meeste gevallen kunt u bij uw belastingaangifte ieder jaar een aantal kosten voor uw woning aftrekken. Voorbeelden hiervan zijn de rente die u betaalt over de hypotheek en periodieke betalingen voor erfpacht. Ook kunt u, in het jaar dat u de woning koopt, eenmalig enkele kosten aftrekken die u maakt om de lening te krijgen. Zoals de notariskosten voor de hypotheekakte, advies- en bemiddelingskosten en taxatiekosten. De andere aftrekposten staan op de afrekening van de notaris. Deze hebt u gekregen bij het passeren van uw hypotheek. Ook kunt u voor meer informatie kijken op de website van de Belastingdienst.

Hebt u nog vragen?
Onze medewerkers van de afdeling Hypotheken Beheer helpen u graag. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 uur tot 17.30 uur op telefoonnummer (020) 594 5050. U kunt ook een e-mail sturen naar hsd@deltalloyd.nl.

Vragen over uw belastingaangifte

Kan ik het jaaroverzicht ook gebruiken bij mijn belastingaangifte?
Wij geven uw financiële gegevens door aan de Belastingdienst. De Belastingdienst gebruikt deze gegevens in de vooraf ingevulde aangifte. De Belastingdienst kijkt daarbij naar de stand van 1 januari. Doet u aangifte over het jaar 2013, dan geldt dus de stand van 1 januari 2013. Maakt u gebruik van de vooraf ingevulde aangifte? Dan kunt u het jaaroverzicht gebruiken om de vooringevulde gegevens te controleren. Maakt u geen gebruik van de vooraf ingevulde aangifte? Dan kunt u het jaaroverzicht gebruiken om de gevraagde gegevens in te vullen.

Wat moet ik doen als de vooringevulde gegevens op mijn belastingaangifte niet kloppen?
Maakt u gebruik van de vooraf ingevulde aangifte? Dan vult de belastingdienst het grootste deel van uw gegevens vooraf in. Is er iets niet juist? Doe dan het volgende:

  1. Controleer het jaaroverzicht goed. Als die niet klopt met uw eigen administratie, neem dan contact met ons op via telefoonnummer (026) 400 44 22. Wij zijn op bereikbaar op werkdagen van 8.30 uur tot 17.30 uur. 
  2. Klopt het jaaroverzicht? En klopt die niet met de vooringevulde gegevens? Neem dan contact op met de BelastingTelefoon van de Belastingdienst via telefoonnummer (0800) 0543. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 uur tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 uur tot 17.00 uur.