Delta Lloyd maakt gebruik van cookies

Om toegang te krijgen tot deze omgeving dient u akkoord te gaan met het plaatsen van cookies.

In ons privacy statement leest u waarom wij cookies gebruiken. Cookies helpen Delta Lloyd om de website te verbeteren en het gebruiksgemak te verhogen.

Als u op akkoord klikt, geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies. Hierna kunt u gebruik maken van alle onderdelen van deze website.

 
 
 
 

Op de werkvloer ben jij ook een merk

Waarom personal branding op de werkvloer loont

Een sterk merk is goud waard. Dat blijkt op de beursvloer, maar ook op de werkvloer. Op de werkvloer ben jij immers ook een merk, met eigen kwaliteiten, meningen en eigenschappen. Met personal branding maak je jouw merk sterk en breng je jouw droombaan dichterbij. Personal branding helpt je namelijk in je professionele ontwikkeling, maakt jouw leidinggevende(n) duidelijk waarom jij op de loonlijst staat en… draagt vaak ook bij aan hoe blij je met je baan bent en blijft. Maar hoe doe je dat ‘branden’ dan?

1. Zelfinzicht krijgen

Personal branding begint met zelfkennis en inzicht krijgen in jouw eigen plus- en minpunten. Dat inzicht helpt je in je verdere ontwikkeling, maar laat ook zien welke eigenschappen goed passen bij jouw huidige of wellicht nieuwe baan. Personal branding draait in de kern om het benutten en ontwikkelen van jouw specifieke kwaliteiten ten gunste van jezelf en je werkgever(s).

2. Jezelf onderscheiden

Met personal branding onderscheid je jezelf van de rest. Wees heel eerlijk naar jezelf en stel eens vast welke competenties jij nou in huis hebt. Waarin ben jij beter of meer gedreven dan je collega’s? Op welke specifieke kwaliteiten ben jij trots, en waarom is jouw mening altijd het aanhoren waard? De antwoorden op die vragen vormen de basis voor jouw personal branding. Ze zijn het uithangbord van jouw cv en dus ook de punten die je in je dagelijkse werk kunt laten zien.

3. Ambitie tonen

Ambitie is geen vies woord. Met ambitie laat je zien geen genoegen te nemen met stilstand. Met ambitie toon je aan bij te willen dragen aan de verdere ontwikkeling van het bedrijf waarvoor jij werkt. Door je eigen merk sterker te maken, maak je ook het bedrijfsmerk sterker. 

Werkgevers hebben oog voor personal branding in actie

De praktijk

Hoe dat ‘branden’ vervolgens in de praktijk werkt? Stel jezelf, jouw competenties en ambities duidelijk in het voetlicht door ze consequent en op een betrouwbare manier telkens opnieuw waar te maken. Dát is personal branding in actie. Werkgevers hebben daar oog voor en staan dan bijvoorbeeld eerder klaar met referenties bij de volgende stap in jouw carrière. Personal branding is dus ook een manier om jouw droombaan waar te maken – met daarbij natuurlijk een passend en vaak hoger inkomen. Dat is aantrekkelijk voor nu, maar ook voor later. Met behulp van het Inkomenskompas bekijk je welke invloed jouw carrièrestap heeft op jouw inkomen voor later.

Daarnaast brengt personal branding ook gelukkig ouder worden binnen handbereik doordat je voortaan waarschijnlijk meer bewust doet wat je echt leuk en zinnig vindt. Je geeft daarmee richting aan je eigen carrière en aan het reilen en zeilen van jouw werkgever. En mooier nog: je geeft richting aan je eigen leven. Een sterk merk is, zoals gezegd, goud waard.

Ontwikkel jezelf en werk langer door met plezier

Verhoog je werkplezier zodat je ook op latere leeftijd langer door kunt werken.

 

Neem contact met ons op

FacebookTwitterMailTelefoon
Advies nodig?
Vind een adviseur bij u in de buurt

Delta Lloyd maakt gebruik van cookies

Op onze websites maken wij gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om onze websites te verbeteren en gebruikersvriendelijker te maken, social media aan te bieden en relevante advertenties te kunnen tonen.

Meer informatie.

Gaat u akkoord met het plaatsen van cookies?