Veelgestelde vragen over bouwdepot

Hebt u vragen over het bouwdepot bij uw Delta Lloyd-hypotheek? Wat kunt u met uw bouwdepot doen en wat zijn de overige regels rond het bouwdepot?

Welke rekeningen kunt u betalen met uw bouwdepot?

In uw verbouwingsplan staat welke werkzaamheden worden gedaan en welke materialen u nodig hebt. De rekeningen hiervoor kunt u betalen met het geld in uw bouwdepot. Maar alleen als de werkzaamheden en materialen ervoor zorgen dat uw huis meer waard wordt. Offertes kunt u niet met het geld in uw bouwdepot betalen.

Wat als u werkzaamheden wilt betalen die niet in het verbouwingsplan staan?

Dan is het belangrijk dat de nieuwe werkzaamheden minimaal voor dezelfde waardestijging zorgen als de werkzaamheden in uw oorspronkelijke verbouwingsplan. Ook mogen deze niet ten koste gaan van eventuele verplichte verbeteringen uit bijvoorbeeld een bouwkundig rapport. Hebt u hier twijfels over? Vraag dan advies aan een taxateur of uw financieel adviseur. U moet ons voor deze nieuwe werkzaamheden een nieuw verbouwingsplan, met uw handtekening, sturen.

Hoe betaalt u een rekening vanuit uw bouwdepot?

Wilt u een rekening betalen vanuit uw bouwdepot? Dat doet u snel en eenvoudig met de Delta Lloyd app. Een foto van uw rekening is daarvoor voldoende. U vindt deze app in de iTunes Store of Google Play. Kies in de app bij ‘Delta Lloyd producten’ voor ‘Hypotheken’ en daarna voor ‘Bouwdepot’. Hebt u geen smartphone of tablet? Gebruik dan het declaratieformulier bouwdepot. Hieronder leest u hoe u een declaratieformulier aanvraagt. Stuur een kopie van de rekening samen met het declaratieformulier per e-mail naar deltalloydbouwdepots@stater.nl of per post naar:

Delta Lloyd Bank NV
B&Z
Postbus 2687
3800 GE Amersfoort

U kunt de rekening ook faxen naar 033 - 450 95 42.

Let op: Bekijk de regels voor het insturen van rekeningen bij ‘Waar moet u op letten als u een rekening opstuurt?’.

Hoe vraagt u een nieuw declaratieformulier aan?

Wilt u een nieuw declaratieformulier? Dat kunt u op twee manieren aanvragen:

  • Stuur een e-mail naar onze afdeling Hypotheken (e-mailadres: hsd@deltalloyd.nl). Vergeet niet om in deze e-mail uw naam, adres en leningnummer te zetten.
  • Bel met onze afdeling Hypotheken op telefoonnummer 020 - 594 5050 (keuze 2).

U mag ook zelf een leeg declaratieformulier kopiëren en de kopie gebruiken als nieuw declaratieformulier.

Bekijk onze reactietermijnen

Waar moet u op letten als u een rekening opstuurt?

Houdt u alstublieft rekening met de onderstaande regels bij het insturen van uw rekeningen. Anders kunnen wij uw declaratie niet in behandeling nemen.

  • Wij behandelen alleen rekeningen of kopieën daarvan in het Nederlands, Engels of Duits.
  • Stuur ons bij voorkeur alleen een kopie van de rekening toe en bewaar de originele rekeningen zelf. Bijvoorbeeld voor een controle door de Belastingdienst. Originele rekeningen krijgt u niet van ons terug.
  • Zet op elke rekening uw handtekening (en op het declaratieformulier als u geen gebruikmaakt van de Delta Lloyd app).
  • Zorg dat in de omschrijving staat voor welke werkzaamheden of materialen de rekening is. Vermeld verder op de rekening:  
    - De naam, het adres en het eventuele logo van het bedrijf dat het werk doet;  
    - Het rekeningnummer (IBAN) van het bedrijf;  
    - Het nummer van de Kamer van Koophandel van het bedrijf;  
    - Het btw-nummer van het bedrijf en het btw-bedrag.
    Let op: Levert u een kassabon in? Dan moeten in ieder geval de naam en het adres van het bedrijf op de kassabon staan. Als u een pinbon instuurt, stuur dan ook een kopie van de rekening of kassabon mee.
    Verwijst de rekening naar een offerte? Stuur dan een kopie mee van deze offerte. Ook als wij al eerder een kopie van de offerte van u hebben ontvangen.
  • Wij betalen alleen rekeningen voor werkzaamheden of materialen die in het verbouwingsplan staan. Het verbouwingsplan is onderdeel van uw offerte. Staan de werkzaamheden of materialen niet in het verbouwingsplan? Dan moet u een nieuw verbouwingsplan sturen. Geef daarbij aan welk onderdeel in uw oorspronkelijke verbouwingsplan veranderd is. Is er sprake van achterstallig onderhoud? Dan kan niet worden afgeweken van het oorspronkelijke verbouwingsplan.
  • Hebt u een hypotheek met NHG (Nationale Hypotheek Garantie)? Dan moet de datum op de factuur altijd na de datum op de offerte liggen. Dit staat in de voorwaarden van NHG bij artikel B4.

    Belangrijk bij een nieuwbouwhuis
    Bij de oplevering van een nieuwbouwhuis vragen wij u de opleveringsrekening zo snel mogelijk naar ons toe te sturen. Als de opleveringsrekening niet op tijd wordt betaald, loopt u het risico dat u de sleutel van uw nieuwbouwhuis niet krijgt. Houdt u daarom rekening met de termijn die wij nodig hebben voor het uitbetalen van deze rekening. Zodra wij de opleveringsrekening van uw nieuwbouwhuis hebben betaald, schrijven wij het maandbedrag van uw rekeningnummer (IBAN) af. 

Aan wie betalen wij de rekening?

Wij betalen de rekening aan u uit. Wij maken het geld over naar het rekeningnummer dat wij van u hebben. Alleen als u een termijn voor uw nieuwbouwhuis wilt betalen, maken wij het geld direct over naar de aannemer.

Hoe lang doen wij erover om een rekening te betalen?

Wij proberen uw rekening binnen vijf werkdagen te betalen. Dit kan iets langer duren als er iets niet duidelijk is of als wij nog vragen hebben.

Wij kunnen uw opdracht met voorrang behandelen als het gaat om de oplevering van een nieuwbouwhuis. Dat kan ook bij de levering van een keuken of badkamer. Wilt u dit? Stuur uw declaratie dan eerst per e-mail naar hsd@deltalloyd.nl en bel ons na. U kunt ons bereiken via telefoonnummer 020 - 594 5050.

Wat gebeurt er als wij uw rekening niet meteen kunnen uitbetalen?

Als wij uw declaratie niet (meteen) kunnen uitbetalen, dan laten wij dit weten aan uw financieel adviseur. Wij geven hierbij ook aan waarom wij nog niet kunnen uitbetalen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat u eerst aanvullende stukken op moet sturen. Wilt u dat wij dit aan uw financieel adviseur en aan u laten weten? Stuur dan een e-mail naar hsd@deltalloyd.nl of neem contact met ons op via telefoonnummer 020 - 594 5050.


Hebt u een betalingsachterstand?

Hebt u een betalingsachterstand op uw hypotheek of uw rekening of verzekering die bij uw hypotheek hoort? Dan kunnen wij uw declaratie niet in behandeling nemen tot u deze betalingsachterstand hebt betaald.

Voorwaarden en downloads

Delta Lloyd maakt gebruik van cookies

Op onze websites maken wij gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om onze websites te verbeteren en gebruikersvriendelijker te maken, social media aan te bieden en relevante advertenties te kunnen tonen.

Meer informatie.

Gaat u akkoord met het plaatsen van cookies?